GASTROTARGI SMAKKi zamieszają w branży HoReCa
Wkrótce, bo 23 marca w Centrum EXPO XXI w Warszawie, rozpocznie się pierwsza edycja GASTROTARGÓW SMAKKi. Wydarzenie od miesięcy ekscytuje branżę HoReCA. Już sam przekrojowy program merytoryczny zwiastuje dużą frekwencję, co w połączeniu z atrakcjami przygotowanymi przez wystawców, gwarantuje prawdziwą ucztę kulinarną! Warto jej doświadczyć, poznać trendy i nowości rynku gastronomicznego, by nie tylko działać na nim z sukcesem, a wręcz być o krok do przodu.
W dniach 23-25 marca po raz pierwszy odbędą się wyczekiwane przez branżę HoReCa GASTROTARGI SMAKKI. W centrum EXPO XXI obecnych będzie ponad 100 wystawców i 50 ekspertów, a także wielu zarejestrowanych już uczestników. Znajdą się wśród nich osoby związane z hotelarstwem, restauracjami i cateringiem pragnące uzyskać cenne wskazówki dla rozwoju biznesu i zobaczyć z bliska najlepsze rozwiązania dla gastronomii.
Nowa jakość w parze z ekonomią
GASTROTARGI SMAKKi to najświeższe wydarzenie na rynku, które pozwoli dowiedzieć się, jak z dzisiejszymi wyzwaniami radzi sobie branża z natury wyróżniająca się umiejętnością szybkiej adaptacji do okoliczności gospodarczych i potrzeb klienta. Pandemia przyśpieszyła wprowadzenie wielu rozwiązań cyfrowych, poczynając od aplikacji, które służą do zamawiania potraw do domów, przez samoobsługowe kioski zakupowe i roboty w restauracjach, tak więc SMAKKi będą doskonałą okazją, by poznać trendy i nowości.
– Szukaliśmy wydarzenia, w którym łączy się wiedza i praktyka branży HoReCa, aby móc porozmawiać o współpracy międzybranżowej, która tworzy nowe możliwości i dodatkowy łańcuch wartości dla klienta. Targi SMAKKi idealnie wpisały się w nasze potrzeby. Przybliżymy tam naszą usługę DPD Food, jaką jest transport żywności w temperaturze kontrolowanej. W praktyce daje ona możliwość skrócenia łańcucha dostaw w branży HoReCa, poszerzenia rynków zbytu i bazy klientów oraz zmiany myślenia z lokalnego na globalne – mówi Maciej Kasprzyk, koordynator ds. sprzedaży DPD Food.
Już teraz restauratorzy zauważają korzyści z natychmiastowego zamawiana towarów premium z dowolnego miejsca w Polsce, w mniejszej ilości i z gwarancją świeżości, co wiąże się z oszczędnością czasu i kosztów własnego transportu. Ekspert opowie szerzej o usłudze podczas „Case study i success story by DPD Food”, a zgodnie z zapowiedziami organizatora SMAKKów o oszczędnościach i ekonomicznym podejściu do biznesu gastronomicznego będzie mówić się wiele, również w kontekście środowiska.
SMAKKi merytorycznie
Tak jak hasło przewodnie SMAKKów – #gastronomiawspolnasprawa zobowiązuje do stosowania najlepszych praktyk, tak przez trzy targowe dni podczas konferencji i debat wiedzą i doświadczeniem dzielić się będą najlepsi eksperci z branży. Program został tak skonstruowany, by zaspokoić ciekawość inwestora, który planuje otworzyć własny biznes gastronomiczny, jak i osoby, która jest już z nim związana, od właściciela przez kelnera po managera. O aspektach prawnych, kosztach i finansowaniu działalności gospodarczej będzie można posłuchać podczas konferencji „Gastrobiznes w praktyce”, którą poprowadzi Paweł Gruba. Z kolei „Catering dietetyczny wiedza od A do Z” moderowany przez Marcina Dyrdę podany zostanie drugiego dnia, a w trakcie spotkania „EdukkuJEMY” Anna Dębska, wspólnie z ekspertami, przybliży kwestie związane z marketingiem, w tym mediami społecznościowymi, które odgrywają znaczącą rolę w walce o klienta.
Zielona transformacja koniecznością
Ważne miejsce w tematyce targów zajmie ekologia i zagadnienia związane z zieloną transformacją. Gdyż czas, by działać w tym obszarze już nadszedł. GASTROTARGI SMAKKi pokażą jak ograniczyć wpływ działalności biznesu na środowisko naturalne, a wystawcy zachęcą do pozytywnych zmian w tym obszarze, także metodą małych kroków, jaką może być picie uzdatnionej, zmineralizowanej wody i korzystanie z wielorazowych kubków lub bidonów. Na terenie targów powstanie „Strefa wolna od butelek”, gdzie będzie można bezpłatnie ugasić pragnienie. Inicjatorem akcji jest BWT Polska, partner strategiczny wydarzenia.
– Poprzez nasz udział chcemy uświadamiać społeczeństwu, że hasło „Change the world – sip by sip”, czyli zmieniaj świat łyk za łykiem, jest potrzebne. Naszym celem jest zmniejszenie ilości plastiku w postaci wytwarzanych butelek jednorazowych, których transport generuje CO2. Tworzone przez nas strefy „bottle free zone” są ważną częścią misji naszej firmy. Ekologia jest super, a najlepsza to ta przy okazji i nie wymagająca dużego zaangażowania, co udowodnimy podczas SMAKKów. Zadbamy o to, aby każdy uczestnik miał dostęp do smacznej, zdrowej i bezpiecznej wody BWT. Zaprezentujemy rozwiązania, które są niezbędne w zrównoważonym gastrobiznesie – mówi Krzysztof Wydra, dyrektor marketingu z BWT Polska.
Ekspert zwraca uwagę, że aktualna sytuacja popandemiczna i wojenna sprawia, że rynek gastronomiczny jest trudny. Warto korzystać z urządzeń, które pomagają dbać o koszty i zmniejszają zużycie wody. Odpowiedni filtr i zmiękczacz pozwolą zaoszczędzić w lokalu gastronomicznym nawet kilka tysięcy złotych w skali roku na samych dostawach wody. Zapewnią też dłuższą trwałość sprzętu np. zmywarki czy parownika gazowego.
Organizator SMAKKów udowodni na wielu płaszczyznach, że ekologia nie musi być droga, a wyzwania płynące z zielonej transformacji stanowią szansę dla biznesu. Troska o zrównoważony rozwój wyraźnie widoczna będzie także w bloku tematycznym Zielonej EkoKuchni SMAKKi.