Italian Exhibition Group: Sigep ewoluuje wraz z włoskimi słodkościami

W nieustannie zmieniającym się świecie również Sigep ewoluuje. Rebranding marki przed targami Italian Exhibition Group odzwierciedla aspiracje dostawców włoskich słodkości na całym świecie.

Dziś jakość produktów i nowe kanały sprzedaży przeplatają się z powszechną potrzebą ekscytujących doświadczeń, które
włoski styl interpretowania słodkości ujmuje w pięciu sektorach targów poświęconych rzemieślniczym lodom i wyrobom cukierniczym, czekoladowym, piekarniczym oraz kawie. Transformacja targów była już widoczna podczas w pełni cyfrowej edycji Sigep Exp w marcu ubiegłego roku, a teraz będzie można jej doświadczyć fizycznie, co podkreślono w zapowiedzi edycji 2022 Salonu Italian Exhibition Group (22–26 stycznia, w centrum wystawowym w Rimini). Jednocześnie zaprezentowano też nowe logo i nową misję targów.

„The Dolce World Expo”

W świecie, który wymaga większego zwrócenia uwagi na smak i włoski sposób interpretacji słodkości, Sigep zyskuje miano „The Dolce World Expo”. Czyni to z bardziej wyraźnym podejściem międzynarodowym i nową tożsamością wizualną, co potwierdza zaangażowanie firmy w byciu platformą biznesu i ciągłego doskonalenia zawodowego. Ewolucja ta ma miejsce, gdy rynek cechuje się stosunkowo dobrą koniunkturą. Według badania NPD Group przedstawionego przez dyrektora Foodservice Italia, Matteo Figura, w pierwszej połowie 2021 roku nastąpiło międzynarodowe ożywienie gospodarcze w dwóch z pięciu sektorów Sigep, a mianowicie w sektorze lodów rzemieślniczych i wyrobów cukierniczych.

Konsumpcja lodów (w porównaniu do 2019 roku) faktycznie wzrosła we Włoszech o 0,4%, o 0,7% w Niemczech i Hiszpanii, o 0,2% w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, o 1,2% w Kanadzie i o 0,2% w Japonii. Konsumpcja słodkich wyrobów cukierniczych spadła we Włoszech o 0,3%, w Hiszpanii o 0,2%, natomiast w 2021 roku – w porównaniu do roku 2019 – Francja odnotowała wzrost o 1,7%, Niemcy o 1,3%, Stany Zjednoczone o 0,1%, a Kanada o 0,6%. Na Dalekim Wschodzie Chiny odnotowały wzrost na poziomie 0,8%. Na skutek ciągle odczuwalnego zastoju w turystyce i pracy zdalnej konsumpcja kawy spadła natomiast we Włoszech o 0,5%, w Hiszpanii o 0,4%, w USA o 0,5% i w Kanadzie o 0,9%, w Chinach pozostała na stałym poziomie, a w Japonii wzrosła o 0,4%.

Sigep okazją do ponownego ożywienia rynku

– Nikt z nas nigdy nie przestał wierzyć, że Sigep będzie okazją do ponownego ożywienia rynku słodkich produktów spożywczych we Włoszech oraz produktów Made in Italy. W tych trudnych miesiącach nasi partnerzy i wystawcy byli dla nas ogromną motywacją – powiedział prezes Italian Exhibition Group, Lorenzo Cagnoni.

– Nadszedł czas, aby zaktualizować logo Sigep, by zyskało ono klasyczne cechy włoskiego stylu. Sigep celebruje słodkości we włoskim duchu przepełnionym ciepłem, bliskością i kreatywnością. Ukazuje innowacje i dzieli się z profesjonalistami z branży narzędziami do interpretacji zmian na rynku – powiedział dyrektor generalny Italian Exhibition Group,
Corrado Peraboni.

– Dzisiejsze spotkanie jest również okazją, aby spojrzeć na liczby dotyczące naszego eksportu i zobaczyć, że znów stał się on siłą napędową włoskiej gospodarki – wyjaśnił Carlo Ferro, prezes agencji ICE. – W pierwszej połowie roku eksport wzrósł o 24,2% w stosunku do roku ubiegłego i o 4,1% w stosunku do pierwszej połowy 2019 r., czyli jest już na poziomie wyższym niż w czasach przed pandemią Covid. Dotyczy to wszystkich sektorów tych targów, bowiem wzrost w okresie od stycznia do maja odnotowano w przypadku eksportu lodów o 33%, wyrobów czekoladowych o 14,4%, kawy o 10,6% i wyrobów cukierniczych o 17,6% – dodał.

Więcej informacji można znaleźć na: https://en.sigep.it.

warto wiedzieć

Najwyższe standardy bezpieczeństwa

Sigep odbędzie się przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, dzięki zastosowaniu protokołu #SAFEBUSINESS
by IEG oraz GBAC STAR™, globalnego programu akredytacji międzynarodowych standardów czystości, higieny i zapobiegania
ryzyku zakażeń dla personelu obiektów wystawowych. Ponadto, dzięki SAFE TRAVEL, IEG będzie na bieżąco informować o zasadach i obowiązkach, jakie muszą spełnić na terenie Włoch goście i wystawcy z całego świata.

Czytaj także: SIGEP

Galeria

Produkty

Loading...

Sklep

Cukiernictwo i Piekarstwo (prenumerata)

Cukiernictwo i Piekarstwo (prenumerata)

194,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Lody Inspiracje 2020

Lody Inspiracje 2020

28,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Cukierniczo-piekarskie receptury 2021

Cukierniczo-piekarskie receptury 2021

75,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Dekoracje cukiernicze. Krok po kroku (e-book)

Dekoracje cukiernicze. Krok po kroku (e-book)

59,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz