Słodka Konferencja 2021. Frekwencja przeszła najśmielsze oczekiwania

Druga edycja Słodkiej Konferencji już za nami. Tym razem odbyła się w formie online, z setkami odbiorców przed komputerami. Na wydarzenie zapisało się 2200 osób, na żywo, w szczytowych momentach udział brało do 1600 osób. Taka frekwencja zaskoczyła wszystkich.

CIP_3-4_21_rynek_SLODKA_KONFERENCJA_2021_ULA_STEPNIAK
fot. z archiwum U. Stępniak

Ula Stępniak
organizatorka Słodkiej Konferencji

Od 10 lat prowadzi pracownię cukierniczą Słodki Muffin w Warszawie. Autorka wielu tortów, m.in. dla sir Paula Mc’Cartneya, kreatorka smaku i przedsiębiorczyni. Na jej webinary zapisuje się co miesiąc ponad 1000 osób. Jest autorką siedmiu e-booków, a także ponad 100 artykułów na blogu. Jej twórczość to połączenie najlepszych przepisów, wiedzy cukierniczej i praktycznych porad na temat prowadzenia słodkiego biznesu.

Marta Paepke: Jak zareagowałaś na informację, że chęć udziału w Słodkiej Konferencji w wersji online wyraziła aż taka liczba osób?

Ula Stępniak: Liczba osób zapisanych na Konferencję wywarła na mnie ogromne wrażenie. Z jednej strony podziałała mobilizująco i byłam ogromnie wdzięczna wszystkim osobom, które obdarzyły mnie swoim zaufaniem. Z drugiej strony, kiedy oczyma wyobraźni widziałam ten tłum, byłam przerażona i chciałam uciec gdzieś daleko.

Jednak nie uciekłaś…

Całe szczęście strach ma wielkie oczy i po pierwszym lekkim oszołomieniu całą sytuacją wszystko poszło (prawie) zgodnie z planem. Niemniej jednak przed samym wystąpieniem musiałam wziąć kilka głębszych oddechów.

Co Twoim zdaniem przesądziło o tak dużej frekwencji?

Na pewno fakt, że Słodka Konferencja była online i była wydarzeniem bezpłatnym, a jednak niosącym ze sobą ogromną wartość merytoryczną. To było dla mnie najważniejsze, bo sam pomysł na Słodką Konferencję Online narodził się z potrzeby zjednoczenia środowiska. Tematy, które omawialiśmy podczas Konferencji, były celowo dobrane w taki sposób, aby zwrócić uwagę na to, z czego możemy korzystać zupełnie bezpłatnie, a co może przynieść nam realne zyski.

Na czym się skupiłyście w głównej mierze?

Słodka Konferencja była online i wszystkie prelegentki skupiły się na „byciu online”. Zdobywaniu klientów w sieci, kuszeniu zdjęciami, niestandardowymi formami dotarcia do odbiorców, nawiązywaniu z nimi relacji. Zwróciłyśmy uwagę na to, jakie efekty może przynieść pokazywanie siebie na profilach społecznościowych, pokazywanie swojej pracy „od kuchni” czy edukowanie klientów i nawiązywanie z nimi relacji (za pomocą np. instastories).

Twoja prelekcja skierowana była do osób początkujących. Czy w czasie pandemii wiele osób chce wchodzić do branży związanej z gastronomią?

Być może jest ich mniej, jednak wciąż na tyle dużo, że nie są ewenementem. I bardzo dobrze, bo słodka branża, mimo pandemii, ma się całkiem nieźle. Ja jednak swoją prelekcję skierowałam nie tylko do osób, które dopiero zaczynają, ale również do tych, które już mają swoje pracownie, ale nadal nie zarabiają tyle, ile by chciały.

Co im powiedziałaś?

Wskazałam na kilka najważniejszych punktów, które przybliżą nas do tego, żeby zarabiać na swoim hobby, m.in.: aby określić, kim jest nasz klient, do kogo kierujemy swoją ofertę i bycia w tych miejscach, gdzie ten klient się znajduje; żeby cenić się od pierwszego dnia, nie zaniżać cen tylko dlatego, że wciąż się uczymy, albo dlatego, że uważamy, że „nikt nam tyle nie zapłaci”; żeby zwrócić uwagę na to, gdzie nam uciekają pieniądze (np. na kolejne gadżety, których nie potrzebujemy lub gdy robimy za duże torty).

A pozostałe prelegentki?

Martyna Bliga mówiła o budowaniu relacji na Instagramie i o tym, w jaki sposób działają hasztagi, jak dzięki postom na popularnym „Insta” możemy budować bazę swoich potencjalnych klientów. Zwróciła uwagę na to, ile jedno narzędzie, jakim jest Instagram, daje nam możliwości dotarcia do odbiorców. Justyna Porowska natomiast uczyła nas podstaw fotografii kulinarnej. Na przykładach omówiła różne kompozycje i wskazała, jak jeden produkt może zyskać lub stracić przez nieodpowiednio dobrane tło. Fotografia ma ogromne znaczenie. Nie bez powodu mówi się, że „jemy oczami”. A mnie jest bardzo przykro, kiedy widzę świetny tort, który jest źle uwieczniony na zdjęciu i traci cały swój urok. Mam nadzieję, że po prelekcji Justyny w sieci będą same ekstra zdjęcia słodkości. Magdalena Sadowska skupiła się na marketingu i przybliżyła temat niestandardowych form promocji w Internecie.

Jak publiczność zareagowała na Wasze przedsiębiorcze spojrzenie na branżę i osadzenie jej w świecie online?

Przede wszystkim otworzyłyśmy wielu osobom głowy na nowe, świeże pomysły na promocję. Największe zdziwienie wywołało chyba uświadomienie dziewczynom, że my (jako przedsiębiorcy) możemy kontaktować się z klientem pierwsze, nie czekając na jego telefon. A ja naprawdę nie widzę w tym niczego dziwnego. Wręcz byłabym zachwycona, gdyby ktoś przypomniał mi na dwa tygodnie przed urodzinami dziecka, że już teraz powinnam się zatroszczyć o tort dla niego.

A nie brakowało podczas spotkania online tego, co w konferencjach jest bardzo ważną częścią, czyli tzw. rozmów kuluarowych?

Podczas Konferencji obserwowałam czat. W 99% naszymi odbiorcami były kobiety. Kobiety, które rozmawiały o swoich biznesach i marzeniach, które wymieniały się doświadczeniami i dawały sobie wzajemnie rady. Kobiety, które sobie pomagały, chwaliły się wzajemnie, wymieniały swoimi profilami i umawiały się na kawę. Nie zmienia to faktu, że obiecałyśmy sobie, że gdy tylko będzie to możliwe, spotkamy się także w tzw. realu.

A jak Ty odebrałaś Słodką Konferencję w wersji online?

Panowała cudowna atmosfera. Patrząc na to, miałam tylko jedną myśl: żeby tak było zawsze. Marzy mi się, żeby nasze środowisko zawsze się tak cudownie wspierało, pomagało sobie i było takie życzliwe.

Rozmawiała Marta Paepke z Robieto.

Bądź na bieżąco i czytaj Aktualności.

Produkty

Loading...

Sklep

Cukiernictwo i Piekarstwo (prenumerata)

Cukiernictwo i Piekarstwo (prenumerata)

194,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Cukierniczo-piekarskie receptury 2022

Cukierniczo-piekarskie receptury 2022

75,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Cukierniczo-piekarskie receptury 2021

Cukierniczo-piekarskie receptury 2021

75,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Dekoracje cukiernicze. Krok po kroku (e-book)

Dekoracje cukiernicze. Krok po kroku (e-book)

59,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz