Wybór witryny i jej eksploatacja
Wybór witryny oraz jej umieszczenie w pomieszczeniu odgrywają bardzo ważne role. Przybliżamy, na co warto zwrócić uwagę, oraz dajemy kilka rad dotyczących eksploatacji witryn.
W Europie witryny produkuje około 20-30 firm, które walczą pomiędzy sobą o klientów. Metody konkurencji są bogate. Jedną z nich jest kapitałowe przejmowanie przeciwnika. W rezultacie mamy do czynienia z większą liczbą marek niż rzeczywistych zakładów produkcyjnych. Przejęcie zazwyczaj polega na zawłaszczeniu marki i zamknięciu zakładu konkurenta. Dlatego też nie wszystkie marki ze sobą konkurują. Specjalizują się w danym obszarze i kooperują pomiędzy sobą. Przejęcia dokonują się rzadko. Nabywcy witryn częściej mają do czynienia z bardziej przyziemnym arsenałem środków reklamowych ze strony producentów.
Dla użytkownika witryny najważniejsza powinna być zgodność parametrów witryny z jego oczekiwaniami. To, jak się ta witryna nazywa i jak wygląda, ma drugorzędne znaczenie. Stosunkowo najłatwiejsze do rozszyfrowania jest stosowane przez producentów nazewnictwo witryn. Nazwy mają znaczenie handlowe i ich użycie ma wpłynąć na decyzje zakupowe. Są jakby wartością dodaną witryny. Chyba w żadnym innym segmencie maszyn i urządzeń cukierniczo-lodziarskich nie przykłada się takiego znaczenia do nazwy jak w witrynach. Wynika to ze znaczenia witryny. To ona ma decydować w ostateczności o sukcesie lub porażce lodziarza.
Nazewnictwo witryn
Jest kilka grup nazw. Pierwsza z nich usiłuje przekazać „boskie” cechy witrynie. Stąd dosyć pokaźna obecność nazw bogiń wśród witryn. Są m.in.: Athena, Aurora, Andromeda, Dea, Sofia. Polski „Wojtek” raczej miernie plasuje się wobec nazwy Royal. Wraz z coraz bardziej panoramicznymi szybami pojawiły się nazwy określające nieogranicz...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją. Dowiedz się, dlaczego warto wykupić subskrypcję.
Dołącz do nas! Dlaczego warto się zarejestrować?
- Zyskasz bezpłatny dostęp do wybranych artykułów publikowanych w „Cukiernictwie i Piekarstwie”
- Będziesz na bieżąco z nowościami z branży cukierniczo-piekarskiej i lodziarskiej
- Otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z działu „Aktualności”
- Skorzystasz z „Bazy produktów” i unikalnej porównywarki produktów
- Sprawdzisz kalendarium wydarzeń i przeczytasz relacje z imprez branżowych