Wybór witryny i jej eksploatacja

Wybór witryny oraz jej umieszczenie w pomieszczeniu odgrywają bardzo ważne role. Przybliżamy, na co warto zwrócić uwagę, oraz dajemy kilka rad dotyczących eksploatacji witryn.

W Europie witryny produkuje około 20-30 firm, które walczą pomiędzy sobą o klientów. Metody konkurencji są bogate. Jedną z nich jest kapitałowe przejmowanie przeciwnika. W rezultacie mamy do czynienia z większą liczbą marek niż rzeczywistych zakładów produkcyjnych. Przejęcie zazwyczaj polega na zawłaszczeniu marki i zamknięciu zakładu konkurenta. Dlatego też nie wszystkie marki ze sobą konkurują. Specjalizują się w danym obszarze i kooperują pomiędzy sobą. Przejęcia dokonują się rzadko. Nabywcy witryn częściej mają do czynienia z bardziej przyziemnym arsenałem środków reklamowych ze strony producentów.

Dla użytkownika witryny najważniejsza powinna być zgodność parametrów witryny z jego oczekiwaniami. To, jak się ta witryna nazywa i jak wygląda, ma drugorzędne znaczenie. Stosunkowo najłatwiejsze do rozszyfrowania jest stosowane przez producentów nazewnictwo witryn. Nazwy mają znaczenie handlowe i ich użycie ma wpłynąć na decyzje zakupowe. Są jakby wartością dodaną witryny. Chyba w żadnym innym segmencie maszyn i urządzeń cukierniczo-lodziarskich nie przykłada się takiego znaczenia do nazwy jak w witrynach. Wynika to ze znaczenia witryny. To ona ma decydować w ostateczności o sukcesie lub porażce lodziarza.

Nazewnictwo witryn

Jest kilka grup nazw. Pierwsza z nich usiłuje przekazać „boskie” cechy witrynie. Stąd dosyć pokaźna obecność nazw bogiń wśród witryn. Są m.in.: Athena, Aurora, Andromeda, Dea, Sofia. Polski „Wojtek” raczej miernie plasuje się wobec nazwy Royal. Wraz z coraz bardziej panoramicznymi szybami pojawiły się nazwy określające nieogranicz...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją. Dowiedz się, dlaczego warto wykupić subskrypcję.

Dołącz do nas! Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wybranych artykułów publikowanych w „Cukiernictwie i Piekarstwie”
  • Będziesz na bieżąco z nowościami z branży cukierniczo-piekarskiej i lodziarskiej
  • Otrzymasz dostęp do wszystkich artykułów z działu „Aktualności”
  • Skorzystasz z „Bazy produktów” i unikalnej porównywarki produktów
  • Sprawdzisz kalendarium wydarzeń i przeczytasz relacje z imprez branżowych
zarejestruj się

Logowanie

Produkty

Loading...

Sklep

Cukiernictwo i Piekarstwo (prenumerata)

Cukiernictwo i Piekarstwo (prenumerata)

194,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Cukierniczo-piekarskie receptury 2022

Cukierniczo-piekarskie receptury 2022

75,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Cukierniczo-piekarskie receptury 2021

Cukierniczo-piekarskie receptury 2021

75,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Dekoracje cukiernicze. Krok po kroku (e-book)

Dekoracje cukiernicze. Krok po kroku (e-book)

59,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz